joi, 4 septembrie 2008

Subiectul momentului


Emoţii, cumpărături, reparaţii utilaje şi instalaţii, dezamăgiri, renunţări, nervi, speranţe, iluzii, pregătiri febrile, agitaţie mare. Pe scurt, plecăm în concediu! Mîine voi fi pe litoral! Programul încărcat, fac bagajele pentru toţi! Trebuie să prepar şi ceva de mîncare pentru azi. Copila mi-a cerut paste cu creveţi, iar soţul meu se mulţumeşte cu foarte multe! Trebuie să-mi fac timp pentru epilat, apoi manichiura tuturor, ca să nu mai vorbim că seara vin prietenii care merg împreună cu noi la mare şi... dorm la noi, ca să luăm startul simultan. De dimineaţă, primul drum, exceptînd baia, l-am făcut în bucătărie pentru o cafea tare, mare şi lungă. Mă organizez. Deci: trebuie să mă epilez acum! Pun ceara la încălzit, în timp ce pregătesc masa de dimineaţă. Cu ceara caldă, dau fuga la baie pentru un strat. Mă întorc la bucătărie, şchiopătînd, şi-mi fac un ou ochi. Iau o gură de cafea şi pregătesc omleta pentru soţul meu, care behăie în baie. Ţigările or să-i vină de hac! Omleta e gata, îl evacuez din baie pe soţul care trebuie să-şi scurteze ora de lectură şi-mi scot prima "coasă". Cu pielea "de găină" pe tot corpul, fug în sufragerie, unde sînt înşirate ţoale şi diverse. Triez lucrurile copilului. O fac rapid şi încălzesc iar ceara. Soţul papă relaxat şi aşteaptă cafeaua pe care i-o fac tot eu. Fug la baie şi mă întorc în sufragerie, unde "al meu" bombăne că nu-şi găseşte o rolă cu gută. Aia din care am luat o bucată ca să-mi înşir nişte mărgele. I-o dau rapid şi plec iar la baie. Mă întorc în bucătărie, la fel de "găinoasă". Dar vorba aia: rabdă baba la frumuseţe! Se trezeşte fetiţa. Fug iar la baie, după ea, bineînţeles! Mai pun un rînd de ceară. Mă întorc în bucătărie şi îndîrjită prepar creveţii. Copilul şi-a inspectat bagajul. Nu bombăne, încă! Soţul meu iese la maşină. Eu trec la sortat îmbrăcămintea pentru noi, părinţii. Constat unele obiecte mai mici şi de o parte, şi de alta. Triez şi îmi iau angajamentul să ne punem la slăbit. Aiurea! Gata, am pregătit hainele! Fîşia de ceară crapă şi mă duc s-o scot. Deja sînt furioasă! Mă întorc să încălzesc ultima porţie de ceară şi s-a făcut prînzul! Gata epilatul! Nu sînt fericită! Mîncăm şi apoi ne pregătim manichiura. Pauză de cafea şi o ciocolată caldă pentru copil, însoţite de o prăjiturică rapidă pe care am făcut-o aseară, înainte de culcare, din foi Lica şi cremă de lămîie. Sună la intrare. Prietenii îşi fac apariţia. Trecem la discuţii pe teme de organizare. Mă încearcă un gînd ciudat. Fiecare are un plan de distracţii! Eu... trebuie să... La dracu’! Dacă tot trebuie să fac piaţa şi să gătesc, mai bine stau acasă! Singură... Să se ducă doar ei! Eu mă duc la ştrand! Şi nu fac nimic! Mă relaxez!

Niciun comentariu: