joi, 11 decembrie 2008

Ciocolata de casa


Se spune că unii oameni au mare noroc la găsit obiecte de valoare. Este adevărat, dacă pentru unii “de valoare” înseamnă o podoabă de aur, o sumă de bani, o umbrelă...
Eu nu am un astfel de noroc! Am găsit ceva?! E clar că trebuie să muncesc pentru el de... să-mi sară capacele! De aceea, de obicei, nici nu mă gândesc să ridic vreun obiect pierdut. Şi ca să înţelegeţi, pot să vă spun o întâmplare banală.
Marţi, în autobuz, se ridică o domnişoară şi coboară în viteză. Scaunul gol, eu traseu de 14 staţii, dau să mă aşez. Pe scaun o hârtie împăturită. O ridic şi o bag în sacoşă, ca să n-o arunc pe jos.
Mă foiesc, hârtia fâşâie şi o despăturesc. Era o pagină dintr-o scrisoare.
Cineva, scria cuiva şi eram la: “nici să nu te mai gândeşti la scaloiul ăla! Nu se merită! Gândeşte-te bine! Tu slabă, el slab. Doar dacă n-ai veioză! Dacă vă loviţi în oase, puteţi să citiţi la scânteile pe care le faceţi. Cum crezi c-ai să-l îngraşi? Ăsta mă- nâncă a pagubă ca frate-miu!
Până la 30 de ani era numai piele, oase şi draci pe el. De când s-a însurat s-a mai îngrăşat şi arată ca o râmă borţoasă! Vrei şi tu unul la fel?! Uite, îţi dau reţeta de ciocolată de casă, da să nu zici că l-ai îngrăşat cu asta că te sparg!
Ingrediente: 1 kg de zahăr, 250 ml apă, 100 g cacao, o cutie lapte praf (RARĂU), un pachet unt, stafide, nuci pisate, esenţă de rom şi de vanilie. Preparare: amesteci bine jumătate din laptele praf cu cacaua, fără cocoloa- şe. Tai cubuleţe jumătate din cantitatea de unt şi pune-l peste cacao cu lapte praf. Adaugi jumătate din nuci, stafide, esenţa de rom şi amesteci bine. Restul de lapte praf, unt, nuci, stafide şi esenţa de vanilie o amesteci în alt vas, la fel. Dă de-o parte cele două vase şi pune pe foc zahărul şi apa amestecând uşor până faci un sirop cu zahărul dizolvat total.
Lăsă 2-3 clocote şi torni rapid jumă tate din sirop, peste amestecul făcut cu cacao. Cealaltă jumătate de sirop o ţii fierbinte. Amesteci rapid până obţii o compoziţie omogenă. Răceşti 5 minute, apoi torni peste o foaie de napolitană montată într-un vas de aceeaşi mărime. Răceşti 5 min. Apoi acoperi cu o foaie de napolitană şi dai la rece. Torni peste compoziţia cu vanilie siropul rămas şi amesteci ferm. Laşi să se răcească 5 min. Apoi îl torni peste altă foaie de napolitană şi acoperi, după alte 5 minute, cu ultima foaie.
Obţii două ciocolate: una cu cacao, alta albă. Când ciocolata este rece le tai cum vrei.
Şi, dă-i papucii, dă-l...”
Na! Că s-a terminat pagina!
Vedeţi? Acum o să alerg după lapte praf Rarău! Cum de ce? Păi... să mănânce numai scaloiul ciocolată de casă?

Niciun comentariu: