vineri, 1 aprilie 2011

O masă urzicoasă


Astăzi aştept musafiri. Cum „păi, iar”? Normal! Dacă am spus că fac mâncare de ur­zici cu mămăliguţă, normal că s-au autoinvitat. Sunt puţine gospodine care se încumetă să cureţe urzici şi foarte mulţi cei care le-ar mânca. E, asta e! Am făcut urzicile, s-au găsit pofticioşii, nu m-oi face zgârcită tocmai acum. Dacă ar fi fost o mâncare obişnuită, nu se înghesuia nimeni, pentru că şi-o făceau singuri. Le-am făcut nişte urzici... bestiale! Cu usturoi mult, dar şi cu hrean oltenesc, d'ăl de-ţi trosneşte urechile. Urmează doar să pun de mămăligă atunci când dau semnalul cu mobilul. Până intră pe strada mea am şi pus mălaiul.
Dar nu m-am lăsat şi le-am zis să contribuie cu ceva dulce la masa urzicoasă. Fără ceva dulce nu intră nimeni în bucătăria mea! Păi, ce cred ei că mai merge cum mergea? Când făceam trei-patru feluri de prăjituri pe care le hăpăiau cât ai zice peşte? Gata! Trebuie să-şi aducă şi ei o contribuţie. Una mică, o tartă cu mere. Tartă cu mere? Dar dacă nu va fi la fel de bună ca a mea şi n'o să-mi placă? Adică să nu-mi miroasă în bucătărie a ceva dulce? Ceva care să zăpăcească mirositorul după ce va primi izbitura de usturoi şi verdeaţă opărită de la urzici? Ceva dulce-acrişor învăluit în parfum de scorţişoară? Ceva care să-ţi lase gura apă? Cum, adică...? Nu, nici dacă mor nu las desertul ăsta delicios, care-mi zgândăre mândria şi talentul, să încapă pe mâinile altora. Gata, mă apuc de treabă, ca până să vină musafirii să fie gata tarta. Să-i termin încă de la intrare!
Numai că nu prea mai aveam timp pentru a pregăti un aluat. Am folosit o foaie de plăcintă din comerţ. Am scos-o de mustăţi din congelator. Apropo! De la un timp, am grijă să-mi pun în congelator câte un pachet de foi de plăcintă, de foitaj şi alte foi, pentru a face imediat ceva dulce, pentru cazuri de urgenţă. Aşa că le-am folosit acum.
Am montat foaia de plăcintă în tava unsă cu unt, am uns şi foaia de plăcintă, am curăţat cinci mere de coajă şi seminţe, apoi le-am tăiat feliuţe subţiri, am zdrobit merele dintr-un borcan cu compot de mere, am pus pasta de mere peste aluat, am presărat un praf de scorţişoară, am montat frumos feliile de mere, am turnat peste ele patru linguri de unt topit şi am dat-o la cuptorul încins, la foc potrivit ca să crească, apoi, după 30 de minute, am presărat pe deasupra merelor 3 linguri de zahăr să se rumenească frumos. Și... i-am zăpăcit!

Niciun comentariu: