vineri, 1 aprilie 2011

Bucate speciale pentru 8 Martie

Azi e 8 Martie. Zi importantă. Nici nu-mi pot imagina să n-am musafiri. Începând cu Paula până la Mioara, vor trece pe la mine. Şi eu... Eu trebuie să le ofer ceva deosebit. Dar nu prea... pentru că sutem legaţi de bani. Aşa că, am făcut cumpărături pentru atenţia şi dulcele de 8 Martie şi ”omor necazul”, după cum zicea bunica, şi petrecem ca fetele. Mâine e 9 Martie, adică… Ziua Bărbaţilor. Ăi cu 44 de pahare! Mucenicii! Am avut treabă nu glumă. Şi... toate sunt de post!

Iacă trei treburi făcute dintr-o dată! Cum trei treburi? Păi, prima este cea de 8 Martie? Bun. A doua este cea de 9 Martie, de Mucenici? Trebuie să am mucenici pregătiţi şi să împart şi eu ceva acolo? Buuun. A treia, după ce se termină cu sărbătorile astea trebuie să am ceva de mâncare până sâmbătă când voi pregăti alta? Buuuuun de tot! Aşa că… la treabă!

Punga strânsă şi ochii sfoară la bani! Am fost la achiziţionat produse dar m-am şi inspirat totodată.
Din piaţă am cumpărat ceapă verde, mărar, pătrunjel, ceapă veche, morcovi, fasole boabe, cartofi, o salată verde. De la magazine am cumpărat avocado, soia, un pachet de amestec morcov, conopidă şi broccoli congelate, ciuperci pleurotus, ciuperci la cutie, margarină, roşii, ulei de floarea soarelui.
Deci, am procurat bazele. Restul, mirodenii şi alte alea, le am prin cămară.

De cum am ajuns acasă am pus la înmuiat bucăţelele de soia, în apă călduţă şi, separat, fasolea. Am spălat şi curăţat ciupercile pleurotul apoi le-am pus la fiert împreună cu o ceapă şi trei morcovi. Am curăţat 10 cepe, 2 morcovi, o legătură de ceapă verde, trei legături de mărar şi două de pătrunjel. Am scos ciupercile din cutii şi le-am scurs de zeamă. Am pus la fiert în coajă, trei cartofi potriviţi, cu un praf de sare. Am tăiat felii subţiri două cepe, le-am pus separat, apoi am tocat mărunt alte două cepe, am ras fin un morcov şi le-am pus împreună în alt vas. Am tocat fin o ceapă, am decojit şi am tocat două roşii, am tocat fin 5 căţei de usturoi şi le-am pus în vasul pentru crema de avocado.
Acum, puteam să aştept să fiarbă ciupercile pleurotus şi fasolea şi să-mi fac inventarul. Da, totul este bine, dar dulcele? Am să fac un salam de biscuiţi, cum n-au pomenit ele niciodată! Am în cămară nişte biscuiţi care au tupeul să rânjească din borcan de câte ori deschid uşa. Praf îi fac, de data asta!

Ce am cumpărat şi cât am cheltuit
3 legături ceapă verde = 3,00 lei
6 legături mărar = 2,00 lei
3 legături pătrunjel = 1,00 lei
1,500 kg ceapă uscată cu 2,50 lei/kg = 4,25 lei
1 kg morcovi = 3,20 lei
1 kg fasole boabe = 6,00 lei
2 kg cartofi = 5,00 lei
O salată verde = 2,50 lei
3 buc avocado cu 2,19 lei/buc. = 6,57 lei
500 g cuburi soia cu 1,09 lei/pachet 100 g= 5,45 lei
500g amestec conopidă, broccoli = 6,30 lei
1 kg ciuperci pleurotus = 9,98 lei
2 cutii ciuperci feliate cu 3,69 buc = 7,38 lei
2 cutii margarină (la ofertă) = 8,85 lei
1 kg roşii = 5,19 lei
1 l ulei de floarea soarelui = 5,99 lei
Total = 82,66 lei

Ce am pregătit
Salată de avocado, supă de pleurotus cu tăiţei fără ou, iahnie de fasole, chiftele din soia cu garnitură din legume (broccoli, conopidă, morcov, ceapă cu mărar şi pătrunjel), pleurotus cu usturoi, pate de ciuperci şi din biscuiţi un salam ”preţios”.

Salată de avocado
Ingrediente: 2 avocado, suc de la o lămâie, o ceapă, 2 roşii, 6 căţei de usturoi strivit, sare, un vârf de cuţit de boia iute (opţional). Preparare: Într-un castron se amestecă avocado (decojite şi frecate piure), suc de lămâie şi sare. Se adaugă ceapa tocată fin, roşiile decojite şi tocate şi usturoiul şi se amestecă. Se lasă o oră la frigider înainte de servire.

Supă de ciuperci pleurotus
Ingrediente: 1 kg ciuperci, 2 cepe, 3 morcovi, paste făinoase (după plac), sare, pătrunjel, ulei. Preparare: Spală şi curăţă ciupercile, ceapa şi morcovii. Pune la fiert, într-o oală cu 4 litri de apă, ciupercile, ceapa şi morcovii întregi, cu un praf de sare. Lasă la fiert până se înmoaie. Scoate morcovii dacă fierb înainte. Când sunt fierte, strecoară zeama în altă oală. Scoate cepele, jumătate din ciuperci le tai mai subţiri, morcovii îi tai rondele şi le pui în noua oală. Separat, pune la fiert o cană de paste. Când s-au fiert, le scurgi, le adaugi în supă, torni două linguri de ulei şi laşi să fiarbă două minute. Presari pătrunjel verde tocat fin.

Salam de biscuiţi
Ingrediente: 1 kg biscuiţi simpli, 400 g (o cutie) de margarină, o cană şi jumătate zahăr, un praf de sare, o cană şi jumătate de miez de nucă prăjit şi strivit uşor, 8 bucăţi de rahat multicolor, 150 g stafide, esenţă de rom, 7 linguri de cacao, un plic de fulgi de cocos, 100 g curmale, 100 g portocale confiate, o cană zahăr pudră vanilinat, 2 plicuri de bomboane mici, multicolore.
Preparare: Pune biscuiţii într-o tavă, la cuptorul încins, pentru 5 minute. Scoate-i şi rupe-i bucăţele după plac. Pune într-o cană, stafidele la înmuiat în apă călduţă cu esenţă de rom. Pune în apă călduţi rondelele de portocale, cât să se hidrateze puţin. Taie cubuleţe mici rahatul şi amestecă bine culorile. Pune la fiert, 2 căni cu apă, adaugă zahărul şi fierbe-l până se topeşte, adaugă praful de sare, treptat margarina şi cacaoa, câte o lingură şi amestecă până se încorporează bine. Gustă şi, dacă mai trebuie zahăr şi dacă este prea groasă adaugă zahăr şi puţină apă clocotită. Lasă crema să se răcească. Amestecă biscuiţii cu stafidele şi esenţa de rom, cu portocalele şi curmalele tăiate cubuleţe. Când s-a mai răcit crema adaugă amestecul de biscuiţi, bucăţile de rahat, esenţă de rom şi miezul de nucă. Amestecă bine, fără să striveşti, apoi separă compoziţia pentru 3 bucăţi. Una ornată cu pudră de cacao, alta cu fulgi de cocos şi ultima cu bombonele multicolore. Pe folie de plastic, pune cacao şi apoi un rulou de cacao. Tăvăleşte ruloul prin cacao, apoi strânge-l în folie, sub formă de salam. Procedează la fel şi cu cocosul şi bombonelele. Dă-le la rece 2 ore. Serveşte felii alternative şi ornează cum îţi place.

Niciun comentariu: