duminică, 13 ianuarie 2008

Topazul minunat!

Sămbătă am musafiri! Şi unde mai pui că sunt foarte tineri. D’ăştia cu fiţe! Mi-i aduce o nepoată căreia i-am promis că-i fac ceva bun. Deh, ce-şi face omul cu măna lui e obligaţie curată, aşa aş adapta vechea zicală romănească.
Nepoata mea vine cu nişte colegi de facultate. O să-mi spuneţi: ei, şi ce te frămănţi!? Păi, nu prea ştiu ce să le dau de băut?! Nu vreau să rădă de mine pentru că nu sunt in pas cu timpul! Trebuie să studiez indeaproape problema. Şi am studiat-o!
In sfărşit a sosit ziua cea mare şi s-au infiinţat la uşa mea. Au intrat timizi şi curioşi ca nişte pisici. După pupături şi formule convenţionale de intălnire, buchete de flori minunate şi o pungă cu trei sticle, i-am poftit in sufragerie, cu ochii pe ei, ca nu care cumva să se descalţe vreunul. Decorul sobru şi cei trei pereţi acoperiţi cu cărţi i-au cam derutat pe prietenii nepoatei mele. Nu ştiu la ce se aşteptau, dar veselia şi aerul ghiduş pe care-l aveau la intrare s-au transformat intr-o stănjeneală ciudată şi se aşezau căt mai pe marginea fotoliilor. Pentru a-i deconecta, le-am servit un topaz, un cocteil de pepene galben, rece şi aromat. Au făcut prezentările, de unde am aflat că una dintre perechi, fătuca cea blondă şi plinuţă, urma să se căsătorească in toamnă cu băieţelul cel slab şi bruneţel, iar cealaltă fată, cu părul şaten şi creţ, era deja căsătorită cu băieţelul celălalt, mai plinuţ. Băieţii - soţii, logodnicii - păreau mult mai tineri ca ele, arătau ca nişte puştani. Am mai dat un rănd de cocteil, dar, de data asta, le-am pus şi un strop de votcă. Atmosfera s-a destins brusc şi am trecut la aperitive, pe care le-a atacat, prima, nepoata mea. Pe masă se aflau trei platouri cu diverse gustări pe care le-au devorat rapid. Apa minerală curgea in pahare şi le-am servit şi căte o cafea. Destinşi şi veseli au trecut la glume şi bancuri la care am participat intens, spre uimirea lor.

MASA


Apoi i-am poftit la masă, la care s-au aşezat rapid, şi i-am servit cu ciorbă din oase de porc, acrită cu borş, cu roşii, ardei gras şi mult leuştean. Le-a plăcut, mai ales băieţilor, care au năduşit la greu şi care au mai cerut căte un pahar cu topaz. După ciorbă, nu prea mergea, dar le-am mai dat căte un pahar!? Am mai pus in cană incă un litru de suc rece, din frigider, ca să fie la cerere!
Felul doi i-a surprins mai ales prin platourile pe care se aflau, in spaţii distincte, carne de pui tăiată mărunt, orez, sos de roşii, legume fierte şi in centru salata. Se vedea pe feţele lor incăntarea. Nepoata mea jubila! Repede a dispărut şi conţinutul fiecărui platou. Băieţelul cel slab a mai cerut un pahar cu topaz. Au băut doar băieţii, după care le-am adus un vin de Murfatlar. Urale! Şi vinul s-a topit căt ai zice peşte! Cafeaua era, ca şi topazul, la discreţie, aşa că s-au mai servit, din ce in ce mai degajaţi. Tortul de ingheţată ornat cu frişcă şi topping de ciocolată a fost intămpinat cu urale mai puternice şi cu priviri ciudate! Şi, ciudat, aveau paharele pline cu topaz, din care sorbeau chiar şi după o inghiţitură de ingheţată! Mă rog, fiecare cu gusturile lui! Vorbeau tare şi işi lăuda fiecare porţia de ingheţată, de parcă ar fi fost din alt tort.

DESCOPERIRE


Am făcut alte cafele. Băiatul cel plinuţ m-a intrebat dacă mai am topaz şi i-am mai adus o sticlă. Toţi au fost incăntaţi! Băiatul cel plinuţ s-a inclinat, băţăindu-se uşor, in faţa mea, mulţumindu-mi in numele tuturor şi au plecat. Am rămas să restabilesc ordinea. In timp ce aspiram covorul am găsit lăngă un fotoliu două sticle cu votcă goale! Ha! Ăsta era motivul pentru care topazul meu era să nu mai ajungă şi le luceau ochii in cap! Le-a fost ruşine să bea faţă de mine. Nepoata mea e de vină!

Reţeta de topaz

Ingrediente: un pepene galben de 1,5 kg, o lămăie, 125 g zahăr pudră, 50-100 ml votcă, sifon, cuburi de gheaţă.
Preparare: se scoate miezul de pepene, se striveşte bine şi se strecoară, apoi se adaugă zeama de lămăie, zahărul pudră şi un litru de apă. Se dă la rece, acoperit, două ore cel puţin. Se filtrează şi se serveşte cu sifon, cuburi de gheaţă şi, după dorinţă, cu votcă.

Niciun comentariu: