duminică, 13 ianuarie 2008

Primul week-end alături de soacră

Rudele! Persoanele incadrate in această categorie, cănd te solicită, e musai să le ajuţi, mai ales dacă sunt foarte tinere.
Ieri am primit o scrisoare de la nepoata mea Daniela. Şi-a inceput cu "Scumpa mea mătuşă", deci situaţia era disperată. A intrat in subiect de la prima frază. Ii vine in vizită soacra, de la Piatra-Neamţ! Iar soacra este o foarte bună gospodină şi, probabil, se aşteaptă la minuni din partea nurorii. Numai că nora are o mătuşă, pe care soacra incă n-a cunoscut-o! Hm! Daniela ştie să gătească, dar n-are timp. Şi-a luat o săptămănă de concediu ca să-şi plimbe soacra prin Timişoara şi vrea să-i arate căt de bine găteşte şi ea. Doar n-o s-o ducă mereu la restaurant! Aşa că Daniela mi-a scris, cerăndu-mi doar o reţetă de week-end! Doar de un desert deosebit! Dar ce mă fac eu acum? Soacra asta a ei se pricepe la bucătărie şi nu ştiu cum s-o "zăpăcesc", aşa cum vrea Daniela. Eu am fost la nişte prieteni in Piatra-Neamţ şi am văzut de ce minuni sunt in stare gospodinele de pe acolo. M-au făcut praf cu specialităţile lor din peşte, cu păstrăvii lor afumaţi in crengi de brad, cu plăcintele lor, cu tocăniţele, cu garniturile lor din ghebe murate, borşul de sfeclă cu smăntănă... Cum s-o uimească nepoata mea pe soacră-sa?


LA TREABĂ!

M-am infipt cu convingere in caietul meu cu reţete şi am inceput să triez tot ce aveam mai deosebit. Prăjituri cu fructe de sezon, tarte, torturi, creme, spume, ingheţate, toate au fost trecute in revistă. In zadar! Nu-mi plăcea nimic! Toate păreau obişnuite. Imi venea in minte figura dezamăgită a Danielei cănd va citi scrisoarea. O reţetă ca oricare alta, pe care o putea găsi şi singură, intr-o carte de bucate, nici vorbă! Renumele meu, făcut praf! Ah! Trebuie să găsesc eu ceva, nu se poate să nu-mi ajut nepoata! Ceva, ceva... trebuie să iasă de data asta şi am inceput să răsfoiesc din nou. La ingheţate am găsit un bileţel, cu o reţetă, de prin anii '70.

PERFECT!

Deci trei ouă, 250 g zahăr pudră, 300 g frişcă şi, după dorinţă şi imaginaţie: o lingură cacao, nuci prăjite şi pisate mai mare, stafide, coajă de portocală zaharisită sau din dulceaţă, vişine din dulceaţă, esenţă de rom. Şi se pregăteşte aşa: cele trei albuşuri se mixează pănă se face o spumă tare, se incorporează pe rănd cele trei gălbenuşuri, se adaugă (in ploaie) zahărul pudră, apoi cacao cernută şi esenţa de rom. Se incetează mixarea şi se adaugă frişca, amestecănd uşor pănă la incorporare. Se toarnă totul intr-un vas curat (fără miros) şi se dă la congelator pentru o oră. Se scoate, se adaugă nucile pisate şi ce mai vrem, apoi se pune la rece. Poţi face şi alt fel de ingheţată, cu nes in loc de cacao, cu vanilie etc. Se pot pune unul peste altul straturile, adăugănd intre ele tot ce dorim, formănd un tort, pe care-l putem scoate din formă, dacă-l băgăm puţin in apă fierbinte, şi-l răsturnăm pe un platou. După ce serveşti, restul bagi in congelator.
Şi dacă faci mai multe feluri şi cu o lingură iei din fiecare şi umpli un pepene galben, ţinut la rece, pe care l-ai căptuşit cu un puf de zahăr pudră?! Il ornezi cu frunze de mentă şi ceva fructe? Şi-l pui pe masă pe un platou inconjurat de farfurioare şi tacămuri pentru desert? Vezi?! Numai puţin trebuie ca imaginaţia s-o ia razna! Şi uite aşa salvez şi nepoata!

Niciun comentariu: